ΑνακοινώσειςΕπικοινωνίαΣύνδεσμοι
Προβολή Εργασίας

ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ ΕΠΙΒΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Ε. Χαρπαντίδου, Ε. Ζέρβας
Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η μείωση των εκπομπών του CO2 μπορεί να επιτευχθεί με την αντικατάσταση ενός μέρους των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων από πετρελαιοκίνητα, τα οποία εκπέμπουν λιγότερο CO2. Η μέθοδος αυτή εφαρμόζεται στην περίπτωση των 15 χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ενώσεως (Ε.Ε). Η ευρωπαϊκή αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων αναλύεται από το 1970 και γίνεται μια εκτίμηση του μελλοντικού στόλου (το 2020). Πενήντα σενάρια που λαμβάνουν υπόψη τον αριθμό των νέων αυτοκινήτων, την κατανάλωση καυσίμου (σημερινή και μελλοντική), το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και την κατανομή της κατηγορίας των αυτοκινήτων, εφαρμόστηκαν για να υπολογισθούν οι εκπομπές CO2 από τα νέα αυτοκίνητα το 2020 στην Ε.Ε. Τα αποτελέσματα δείχνουν πως υπάρχουν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στα 15 κράτη μέλη, διότι οι στόλοι των επιβατικών αυτοκινήτων τους παρουσιάζουν μεγάλη ανομοιογένεια μεταξύ τους. Συνολικά μπορεί να επιτευχθεί μείωση του εκπεμπόμενου CO2 της τάξης του 6% στην περίπτωση του σημερινού στόλου, αν τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα διεισδύσουν περισσότερο στην Ε.Ε, σύμφωνα με την παρούσα και μελλοντική κατανάλωση καυσίμου. Παρόλα αυτά, στην περίπτωση του μελλοντικού στόλου επιβατικών αυτοκινήτων, το CO2 παρουσιάζει σημαντική αύξηση, από το 17% ως το 23% σε σχέση με σήμερα. Η αυξανόμενη διείσδυση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου θα βοηθήσουν μερικώς στον έλεγχο αυτής της αύξησης.

Λέξεις Κλειδιά
Βενζίνη, πετρέλαιο κίνησης, διοξείδιο του άνθρακα, κινητήρες, ευρωπαική ένωση



Τελευταία Νέα
04.06.2007
Βεβαιώσεις Παρακολούθησης
25.05.2007
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
16.05.2007
Τελικό Πρόγραμμα του 6ου Πανελληνίου Επιστημονικού Συνεδρίου Χημικής Μηχανικής